Podręczniki

Zabić szczura

Neuroshima odniosła na polskim rynku wielki sukces. Niedługo po wydaniu stała się jednym z najpopularniejszych systemów RPG w naszym kraju. Nic dziwnego, że autorzy postanowili pójść za ciosem i szybko zaczęli wydawać dodatkowe podręczniki. Od jakiegoś czasu zapowiadali wypuszczenie na rynek pierwszej oficjalnej przygody. I rzeczywiście, scenariusz został wydany. Muszę jednak powiedzieć, iż Zabić Szczura zawiódł moje oczekiwania.

Przygoda dzieli się na trzy części. Rozegranie każdej z nich to kilka godzin zabawy, dlatego też każda z tych części może stanowić odrębną sesję. Pierwsza z nich najbardziej przypomina styl gry, jaki na ogół preferuję. Wszystko rozpoczyna się efektowną akcją. W pobliżu miejsca, w którym nocują postacie graczy, dochodzi do strzelaniny. BG dają się wciągnąć w pułapkę i są zmuszeni uczestniczyć w całym tym cyrku. Kiedy jedna ze stron w końcu ulega, sprawa się wyjaśnia. Rozpoczynają się negocjacje i gracze są zmuszeni zdecydować, czy zechcą udać się na terytorium Molocha, czy też nie. Jeśli odmówią, staną się wkrótce celem organizacji - bo za dużo wiedzą. Jeśli przystaną na propozycję, to na następnej sesji przychodzi im zagrać drugą część minikampanii.

Ta z kolei odbywa się w kanałach pod terenami zajętymi przez Bestię. Bohaterowie graczy prowadzeni są przez szczury, które przybyły wraz z nimi by odbić swego pobratymca. Odbić, zabić - to nie ma znaczenia. Ważne, by Moloch nie zdążył odczytać informacji z jego mózgu. To co mnie uderzyło, to brak jakiegokolwiek kombinowania i myślenia. O ile w pierwszym etapie nie raziło to jeszcze tak bardzo, o tyle w drugim zaczyna się robić irytujące. W tym momencie przygoda zamienia się w jedną wielką strzelaninę.

Jakby tego było mało, trzecia część, zatytułowana Mission Impossible przedstawia nic innego, jak losy ekspedycji bojowej, której członkowie byli na tyle odważni, bądź szaleni, że zdecydowali się dostać na teren Molocha i narobić zamieszania w jego fabrykach. Pełno tu mechanicznych pająków, mobsprzętu i automatycznie działających karabinów maszynowych. Po raz kolejny nie ma za to myślenia. Gracze zamiast rozwiązywać jakieś wymyślne molochowe zagadki, zmuszeni są na okrągło strzelać do maszyn. Przeżycie takiej sieczki nie jest prostym zadaniem, co zaznaczył sam autor podręcznika - "Czy ktoś to w ogóle przeżył? Niech do mnie zamailuje, a osobiście prześlę mu gratulacje".

Ostatnie strony książeczki to między innymi opis Sharrash, miasta szczurów. Dodano też nowe pochodzenie postaci, choć moi gracze przyjęli je z wątpliwą satysfakcją. Uznali, podobnie jak i ja, że Sharrash to owszem, miła odskocznia od standardowych neuroshimowych metropolii, jednak szczurze miasto nie spodobało im się na tyle, by zechcieli kiedykolwiek je odwiedzić. Dalej mamy opis Militarnej Sieci Valkiria - znalazło się miejsce zarówno na krótkie określenie, jakie są cele tego stowarzyszenia oraz czym tak naprawdę się zajmuje, jak i nową profesję. Jednak także i ona nie przemówiła ani do mnie, ani do moich graczy. Po zakończeniu kampanii i zapoznaniu się z profesją, gra członkiem Valkirii nie leżała w zamiarach żadnego z nich.

Wydanie Zabić szczura do najgorszych nie należy. Literówek i błędów edytorskich praktycznie nie ma. Okładka, utrzymana w ciemnych kolorach i przedstawiająca szczura, robi pozytywne wrażenie. Ilustracje wewnątrz modułu są proste, ale klimatyczne. Odpowiedzialny za nie jest Tomasz Jędruszek. Wszystko to zostało zawarte na pięćdziesięciu czterech stronach i kosztuje szesnaście złotych.

Czy warto zaopatrywać się w niniejszy moduł? Myślę, że nie. Zabić szczura to coś jakby dungeon crawl w postapokaliptycznym klimacie. Nie powiem, od czasu do czasu warto zagrać sesję, która będzie tak naprawdę jedną wielką strzelaniną. Jednak nie trzeba na to wydawać szesnastu złotych, gdyż podobną przygodę można sobie zaprojektować samemu. Opisany przeze mnie scenariusz nie jest po prostu niczym szczególnym. Zdecydowanie bardziej opłaca się zakupić wydane jakiś czas później Zaginione miasto. Zabić szczura to strata czasu i pieniędzy.

Ocena: 4/10


Tytuł: Zabić szczura
Tytuł oryginału: Zabić szczura
Autor: Michał Mochocki
Ilość stron: 54
ISBN: 83-918941-8-5
Cena: 16,00zł
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 24 lip 2017, 05:33 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka