Podręczniki

Zaginione Miasto

Zaginione Miasto to już dziewiąty dodatek do polskiego, postapokaliptycznego systemu RPG, jakim jest Neuroshima. Jest to jednocześnie druga oficjalna minikampania do tejże gry po wydanym jakiś czas temu Zabić szczura. Tyle tytułem wstępu. Przejdźmy do rzeczy.

Akcja przygody rozgrywa się w dżungli i na bagnach Florydy. Bohaterowie graczy odpoczną więc od radioaktywnych pustkowi i zagłębią się w Neodżunglę. Celem bohaterów jest dotarcie do tytułowego Zaginionego Miasta, które ma skrywać ogromne skarby. Jak się okazuje, nie oni jedni chcą się dostać do miasta, a po drodze będą musieli stawić czoła rozmaitym niebezpieczeństwom.

Minikampania dzieli się właściwie na dwie części. Na początku akcja ma miejsce w Miami oraz jego okolicach. Gracze odbierają dziwną przesyłkę, spotykają się z pracodawcą i załatwiają swoje "prywatne" interesy. Następnie dołączają do kultystów w celu zdobycia mapy, która wskazałaby im drogę do Zaginionego Miasta. Gdy bohaterowie docierają na miejsce, kończy się pierwszy rozdział przygody. Drugi rozdział obejmuje wszystko to, co dzieje się w Mieście.

Zaginione Miasto z całą pewnością przypadnie do gustu wszystkim, którzy ciepło wspominają wieczory spędzone przed komputerem przy Tomb Raiderze, lub przed telewizorem, oglądając przygody Indiany Jonesa. Jak na Neuroshimę przygoda ta jest, rzekłbym, dość nietypowa: nie uświadczymy tu bowiem ani "przekomarzania" się z Molochem i jego armią, ani Hell Angelsów mknących na Harleyach przez bezdroża Ameryki, ani nic innego, co zwykle kojarzy nam się z postapokaliptycznymi klimatami. Pełno tu za to lian, zarośli, bagien, bajor i aligatorów. Jest wielki skarb do zdobycia, jest rdzenny lud Miasta, jest zła organizacja, która chce zabrać wszystko dla siebie - gdyby była jeszcze pani z długim brązowym warkoczem, dwoma coltami i dużym biustem, to nie byłbym pewien czy czytam podręcznik do Neuro, czy też streszczenie przygód panny Croft. Wbrew pozorom, w praktyce prezentuje się to naprawdę przyzwoicie.

Jeśli chodzi o jakość wydania, niewiele można Zaginionemu Miastu zarzucić. Podręcznik jest czarno-biały, ale za to zdobiony naprawdę porządnymi rysunkami. Minikampania zawiera też całkiem niewiele literówek oraz błędów edytorskich. Całość mieści się na pięćdziesięciu stronach i kosztuje szesnaście złotych.

Zaginione Miasto to bardzo dobra minikampania, właściwie nie posiadająca żadnych poważniejszych wad. Pozwala na rozegranie dwóch naprawdę długich i pełnych emocji sesji. Polecam się w nią zaopatrzyć, tym bardziej, że koszt książki jest naprawdę niewielki, biorąc pod uwagę fakt, iż Portal oddaje w nasze ręce naprawdę solidny produkt.

Ocena: 9/10

Tytuł: Zaginione Miasto
Tytuł oryginału: Zaginione Miasto
Autor: Marcin Blacha
Ilość stron: 50
Rok wydania: 2005
ISBN: 83-921612-4-6
Cena: 16,00zł
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 20 lis 2017, 20:06 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka