Podręczniki
  • "Bestiariusz: Maszyny"

    tekst archiwalny - 23 października 2007

    Ucieszyłem się niezmiernie, gdy wydawnictwo Portal poinformowało o planach wydania neuroshimowego bestiariusza. Podręcznik o dzieciach molocha pojawił się na półkach Empików już po kilku miesiącach od pierwszych zapowiedzi. Mając słabość do wszelkiego rodzaju książek opisujących potwory zamieszkujące poszczególne uniwersa, szybko zdecydowałem się na zakup. Dziś, po zapoznaniu się z najnowszym tworem wydawnictwa Portal, mogę powiedzieć, iż była to dość udana inwestycja.

  • "Łowca Mutantów/ Zabójca Maszyn"

    tekst archiwalny - 11 września 2007

    „Łowca Mutantów/Zabójca Maszyn” to dwunasty dodatek do najpopularniejszej polskiej gry fabularnej, jaką niewątpliwie jest „Neuroshima”. Odkąd tylko pojawiły się pierwsze zapowiedzi, żywiłem wobec niego zarówno spore nadzieje, jak i niemałe obawy. Dziś, po zapoznaniu się z podręcznikiem, stwierdzam, że moje oczekiwania zostały spełnione. „Łowca Mutantów/Zabójca Maszyn" to jeden z lepszych podręczników wydanych dotąd przez Portal.

  • "Bohater ^3"

    tekst archiwalny - 15 sierpnia 2007

    Jakiś czas temu na rynku ukazał się „Bohater ^2”. Ten neuroshimowy dodatek stworzony został głównie z myślą o graczach. W kilka tygodni po jego wydaniu, w internecie pojawiło się multum pochlebnych recenzji - w tym także Bestiariuszowa. Nic dziwnego, że autorzy postanowili pójść za ciosem i przygotowali drugi, podobny podręcznik, noszący nazwę „Bohater ^3”. Czy jest on równie dobry jak poprzednik?

  • "Piraci"

    tekst archiwalny - 29 grudnia 2006

    Jakiś czas temu na półkach Empików i sklepów erpegowych pojawił się dziesiąty dodatek do „Neuroshimy”, zatytułowany „Piraci”. Pozwala on graczom odpocząć od Molocha, Neodżungli, Hell Angelsów i tym podobnych, przyziemnych problemów. Książka ta przeznaczona jest dla wszystkich tych, którzy zastanawiali się, jak to jest z neuroshimową żeglugą. A trzeba przyznać, że jest nienajgorzej - autorzy po raz kolejny podeszli do sprawy bardzo profesjonalnie i wydali solidny dodatek z masą informacji niezbędnych każdemu, kto pragnie zostać postapokaliptycznym wilkiem morskim.

  • Miami (wyprawa do zielonego piekła) - tekst archiwalny

    24 grudnia 2006

    „Miami” to ósmy z kolei dodatek do rodzimego systemu RPG „Neuroshima”. Jednocześnie drugi z wydanych dotąd nationbooków, a więc podręczników dokładnie opisujących poszczególne obszary zniszczonej Ameryki. Kilka miesięcy temu miałem przyjemność recenzować świetne „Detroit”. Pomyślałem wówczas, że panowie z Portalu postawili poprzeczkę bardzo wysoko, nie tylko konkurencji, ale i samym sobie. Myśl ta znalazła swoje potwierdzenie w „Miami” - podręczniku bardzo dobrym, a jednak nie tak doskonałym jak „Detroit”.

  • "Bohater ^2" - tekst archiwalny

    19 października 2009

    „Bohater ^2” to siódmy z wydanych przez Portal podręczników do „Neuroshimy”. Po przygodach, po „Suplemencie” i po podręcznikach opisujących poszczególna lokacje - wydawca zaserwował nam książkę, która jak gdyby dobudowuje brakujące elementy świata gry, a jednocześnie jest przeznaczona głównie dla graczy.

  • "Detroit" - tekst archiwalny

    5 sierpnia 2006

    Pierwszy z „nationbooków” do Neuroshimy był przez fanów tego systemu długo wyczekiwany. Panowie z Portalu tworzyli go z mozołem. Nie obyło się bez kilku poślizgów i zmian terminu wydania. Ostatecznie „Detroit”, bo o tym podręczniku mowa, miał swoją premierę na konwencie Krakon 2004. Osobiście samą „Neuroshimę” poznałem jakiś rok później. Na zakup czwartego dodatku długo nie mogłem się zdecydować. Nie działały na mnie nawet bardzo pochlebne recenzje w internetowych serwisach. Z kolei kiedy już decydowałem się na zakup, to zwykle portfel świecił pustkami. W końcu jednak, w dwa lata po premierze podręcznika, nabyłem go w Rebelu. Liczyłem na solidny „nationbook”, opisujący miasto w najdrobniejszych szczegółach. I nie zawiodłem się.

  • Neuroshima 1ed. - tekst archiwalny

    5 sierpnia 2006

    Neuroshima to pierwsza polska postapokaliptyczna gra fabularna. Nowe dzieło wydawnictwa Portal jest już dostępne w sprzedaży od ponad roku, ja jednak miałem okazję się z nim zetknąć całkiem niedawno.

  • Bestiariusz - Bestie

    Swego czasu wydawnictwo Portal zasypywało miłośników Neuroshimy nowymi dodatkami do gry. Ostatnio podręczników ukazuje się mniej, choć neurofandom ma się wyjątkowo dobrze. Ostatni z neuroshimowych suplementów, "Bestiariusz - Bestie", ukazał się jednak nie tak dawno temu. Po niezgorszych "Maszynach", panowie z Portalu wzięli pod warsztat monstra niemechanicznego pochodzenia. I wyszło im to całkiem nieźle.

  • Zabić szczura

    Neuroshima odniosła na polskim rynku wielki sukces. Niedługo po wydaniu stała się jednym z najpopularniejszych systemów RPG w naszym kraju. Nic dziwnego, że autorzy postanowili pójść za ciosem i szybko zaczęli wydawać dodatkowe podręczniki. Od jakiegoś czasu zapowiadali wypuszczenie na rynek pierwszej oficjalnej przygody. I rzeczywiście, scenariusz został wydany. Muszę jednak powiedzieć, iż Zabić Szczura zawiódł moje oczekiwania.

  • Krew i Rdza

    Neuroshima idzie jak burza. Została wydana wcale nie tak dawno, a już doczekała się czterech dodatkowych podręczników. Najnowszym z nich jest Krew i Rdza - książka opracowana przez panów Oracza, Blachę i Trzewiczka, zawierająca kilkadziesiąt pomysłów na przygody w postapokaliptycznym świecie oraz storylinię roku 2055. Przyznam szczerze, że po tym podręczniku nie oczekiwałem zbyt wiele. Mimo iż wydawnictwo Portal, jak dotąd, nigdy mnie nie zawiodło, to miałem dziwne przeczucie, że wszystkie te dodatki ukazują się po sobie zbyt szybko. Obawiałem się, że podręczniki do Neuroshimy będą prędzej czy później wydawane na ilość, a nie jakość. Moje obawy okazały się jednak zupełnie bezpodstawne.

  • Suplement

    Suplement to drugi z serii zaplanowanych dodatków do polskiej gry fabularnej Neuroshima. Jest to swego rodzaju errata, książeczka, w której wyszczególniono i naprawiono błędy popełnione przez autorów w podstawce. Poza tym zawarto tu trochę materiałów, na które zabrakło miejsca w podręczniku głównym. Dodatek nie spełnia jednak pokładanych w nim przeze mnie nadziei. Suplement to prawdziwy galimatias, jest tu wszystko i nic zarazem. To podręcznik, który właściwie nie powinien był się ukazać.

  • Zaginione Miasto

    Zaginione Miasto to już dziewiąty dodatek do polskiego, postapokaliptycznego systemu RPG, jakim jest Neuroshima. Jest to jednocześnie druga oficjalna minikampania do tejże gry po wydanym jakiś czas temu Zabić szczura. Tyle tytułem wstępu. Przejdźmy do rzeczy.

  • Wyścig

    Któż z nas nie zna Neuroshimy - rodzimej, postapokaliptycznej gry fabularnej? Wśród erpegowej braci nie ma chyba takiej osoby, która by, przynajmniej, o tym systemie nie słyszała. Został on ciepło przyjęty przez naszych graczy oraz Mistrzów. Trudno więc się dziwić temu, że w kilka miesięcy po wydaniu podstawki, Wydawnictwo Portal opracowało Wyścig, dodatek, który skupia się na neuroshimowych, samochodowych szaleństwach.

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 24 lip 2017, 05:29 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka