Mutanci to plaga, która trawi powojenne Stany Zjednoczone niczym rak. Jeśli nie są podstawowym wrogiem tych, którzy przetrwali zagładę, to na pewno są zaraz za Molochem. Po niektórych z tych istot nie znać żadnych widocznych mutacji. Szaroskórzy, na szczęście, choć nie do końca, nie wyglądają jak ludzie. Są oczywiście humanoidalni, ale ich główna cecha wyróżniająca jest już zaznaczona w ich mianie – skóra tych istot jest szaro-popielatego koloru.Szaroskórzy to jeden z typów mutantów, który opanował już pewne tereny. Należą do nich obrzeża dużych miast i wyludnione miasteczka – wszystkie miejsca, w otoczeniu których dominują szarości. Wybierają je ze względu na swoje ograniczone zdolności kamuflażu (kolejny, po kolorze skóry „prezent” od mutacji), które pozwalają im prawie wtopić się w szarość muru lub gruzu, jeśli tylko pozostaną bez ruchu. A sztukę tę opanowali do perfekcji.
Szaroskórzy żywią się tym, co wpadnie im w ręce – zazwyczaj małymi zwierzętami lub przedwojennymi zapasami. Ich organizm nie potrzebuje wiele pożywienia i mutanci nauczyli się już wytrzymywać przez kilka dni bez żadnego posiłku. Gustują zwłaszcza w ludzkim mięsie, toteż są w stanie bardzo dobrze się zorganizować, gdy ich zwiadowcy stwierdzą, że w stronę miasta opanowanego przez Szaroskórych zbliżają się ludzie. Mutanty atakują w bardzo sprytny sposób – kryjąc się w gruzach a czasami przylegając do ścian, Szaroskórzy czakają na odpowiedni moment, po to aby rzucić się na przeciwników i w jednej chwili rozszarpać ich pazurami lub po prostu zagryźć. Czasami zdarza im się używać włóczni, ale nie jest to reguła – preferują swoje ostre pazury i zęby.
Nie wiadomo do końca czy Szaroskórzy to twór Molocha, czy też po prostu następstwo promieniowania w pierwszych latach po zagładzie. Tak czy inaczej nie znają oni litości, a ci którzy przeżyli spotkania z nimi określają ich jako bardzo agresywnych i trudnych do zabicia.
Agresja: 15
Pierwsze spotkanie: bez testu
Ruch: 3m / segment
Trafienie: za ruch +20%, za kamuflaż +10%
Słaby Punkt: Głowa (obrażenia o poziom wyższe) PT: +80%
Zręczność: 15
Percepcja: 14
Spryt: 14
AKCJE:Akcja za 1 sukces: Cios pazurami lub Ugryzienie (Lekka rana)
Akcja za 2 sukcesy: Cios pazurami i Pochwycenie (Lekka Rana)
Akcja za 3 sukcesy: Cios pazurami, Pochwycenie i Ugryzienie (dwie Lekkie Rany)
Tryb berserkera: Nie
Wytrzymałość: 1 Rana Krytyczna + 1 Rana Lekka
Redukcja Ran: Nie
Pancerz: Nie
Ucieczka: po 1 Ranie Krytycznej
Kondycja: 12
Pochwycenie: jak zdolność o tej samej nazwie u Bit-Boys (Neuroshima 1.5, strona 392)